reklama

Nedosnívaná agro-reštitúcia

Po nežnej revolúcii 1989, veľa ľudí s veľkým elánom, a nadšením, chcelo začať budovať svoj život, realizovať svoje sny. Aj mnohí poľnohospodári mali svoje predstavy a sny. Jeden autentický príbeh ponúka ,dnes už na dôchodku ....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

...snívajúci p. Prekop - SHR z Belže pri Košiciach. S jeho dovolením uverejňujeme jeho list , tak ako sme ho dostali , v pôvodnom znení:

 Bývalý veľký sen Metoda Prekopa

Dvaja bratia Prekopovci z Belže neďaleko Košíc: Metod a Miroslav z rodinami mali veľký sen o veľkej rodinnej farme, v okrese Košice okolie. Len zatiaľ s mojím mladším bratom Miroslavom. Toho času boli najväčšími súkromne hospodáriacimi, moderne povedané, farmami. Len čo si povybavovali formality okolo navrátenia rodičovskeho grudnu. Začínali, ako sa hovorí od kolena. Po vydaní pozemku z JRD Seňa a z ŽSM Košice, aj to z veľkým neporozumením z jednej aj z druhej strany, sa to podarilo. Hoci zákon o pôde bol už prijatý. Listom zo dňa 21. 10. 1991 ako aj doporučená zásielka pod číslom R181 a listom zo dňa 18. 10. 1991, ktorý bol prevzatý poštou v Seni dňa 21.10.1991 ako doporučená zásielka pod čislom R 182 sme im doručili svoj nárok na vydanie náhrady za zobratý živý a mŕtvy inventár, ktorý bol zobratý vašim pravým predchodcom a to JRD Seňa v roku 1957, na koľko pôdu nam vydali, ale živý a mŕtvy inventár nám doteraz nevrátili. Povinnosťou JRD a predsedu s.Smolíka aj po viacerých urgenciách nám to nevydali. Mne povedal s.predseda Smolík bol dosadený ako nomenklatúrny kader okresným výborom strany. Viackrát som s ním ústne jednal, no stále mi sľuboval, že človek takého postavenia to myslí vážne. Až prešla premlčacia doba, tak sa choval ako bezcharakterný človek, ja ani neviem ako by som ho nazval.Bol predsedom poľnohospodárskej komory a riaditeľ bol s. Garaj z ich strany, robili všetko, aby ma boli položili na kolena. Videli, že hospodárim dobre, pestoval som zemiaky skoré aj neskoré. Zásoboval som jedálne, materské škôlky, nemocnice a internátne jedalne. Darilo sa mi dobre a práve to ich pálilo, tak ma chceli zničiť. Nedali mi dotácie, ktoré mi patrili za nakúpené stroje. Bolo to za riaditeľa s.Kučeru, ktorý vtedy šéfoval ako riaditeľ IRPIS, bol pravá ruka s.Smolika a s.Nováka, s. Garaja, riaditeľa poľnohospodárskej komory. S. Novák bol verným poslancom s. Mečiara. V roku 1957 som mal 12 rokov. Pamätám sa na všetko, čo sa dialo, keď brali kravičky a všetko čo videli. Boli to zamestnanci ŠTB za asistencie ZNB. Cigánov použivali na ich špinavú prácu, ktorí odvažali dobytok a ošípané. Všetci sme plakali, nenechali nám nič, nemali sme čo do úst. Otec odišiel do mlyna aj s Vagrom, aby to neboli videli, lebo v prítomnosti otca, aby to bolo skončilo katastrofálne. Len na okraj chcem spomenuť, že cez druhú svetovú vojnu v Belži tiahla fronta. A padlo tu veľa vojakov, ktorí boli ozbrojení a tak sa dalo dostať k zbrani ľahko. Žiadal som súdy, nepochodil som , že vraj premlčacia doba, ktorá sa na mňa nevsťahovala, hoci som podotkol, že zo zákona Družstvo bolo povinné živý a mŕtvy inventár vydať. Tak sa hovorí, že neznalosť zákona nikoho neospravedlňuje. Možem povedať, že v týchto rokoch naše súdy boli komunistami ovládané. A predsedovia družstva, česť výnimkám, mali tam svojich ľudí . Na naše súdy nenáchadzam slov. Bol som v dodatočnej komisii za samostatne hospodáriacich roľníkov. Tak isto tam boli predsedovia JRD a zástupcovia daňových pracovníkov. Peniazmi sa mrhalo, obrovské tisíce išli pre Družstva, ktoré boli na prahu úpadku a nemali na mzdy. Predseda poľnohosp. komory s. Smolík mal na čo chcel aj s s.Kučerom a s. Novákom. Veď tak vychvalené JRD Seňa pod vedením s.Smolika malo názov...So Sovietským zväzom na večne časy. Bol som jedným zo zakladateľom združenia vlastníkov pôdy a agropodnikateľom Slovenska. Boli tu Americkí experti (VOCA) na pomoc a radu pri zakladaní súkromných fariem. S ktorými som chodil po celom Slovensku. Zverejňujem ich vizitky ako aj môj preukaz člena združenia. Stále ešte hospodarím, už len na malej miere. Rad by som sa dožil toho, aby som mal vyplatené za živý a mŕtvy inventár , čo môjmu otcovi zobrali. Za jeho tvrdu a ťažkú prácu. 


Živý a mŕtvy inventár, ktorý nám bol násilne zobratý :
1. 2 ks kravy 5-ročné
2. 2 ks jalovice
3. 1 ks prasnica
4. 8 ks odstavčatá 
5. 4 ks vykrmené ošípane vo vahe 90-100 kg 
6. 1 ks medený postrekovač 200l ťahaný koňom
7. 30 ks ovocných stromov jabloní 7 ročnych odrody Jonathán v najlepšej rodivosti 
Predsa družstvá zakladal komunistický štát. 
Podarilo sa mi nadviazať spoluprácu s politikou stranou OĽANO- obyčajný ľudia, ktorý majú v svojom programe riešiť reštitúcie. Preto by som chcel cez tlač apelovať na tých ktorý dopadli ako ja podporili politicku stranu OĽANO a ich zakladateľov.
Martin Fecko
147
Erika Jurinová
149
Jozef Vyskupič
148
Predseda strany OĽANO : Igor Matovič
150
 
 Metod Prekop "

Obrázok blogu

 

 

Obrázok blogu
Obrázok blogu

 

Obrázok blogu
Obrázok blogu

 

 

 

 

Obrázok blogu

 

 

 

 

 

 

 

PS: Tak toto je nedosnívaný agrosen. Štát ( politici, úradníci) necítite krivdu? Nič Vám svedomie nehovorí? Koľko je takýchto našich snívajúcich občanov ? Prečo štát ani po 25 rokoch neukončil spravodlivo uplatnené reštitučné nároky našich občanov ? Zástupcovia štátu, nehanbíte sa ? Ja ako opozičný poslanec sa hanbím a poriadne ( aj za Vás), ako sme našich obyčajných občanov prehodili cez palubu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preto ak mi voliči prejavia dôveru a zakrúžkujú vo voľbách moju 147 na kandidátke OĽaNO, budem tlačiť ministra pôdohospodárstva a rozvoja vidieka k úplnému ukončeniu reštitučných nárokov ( fyzické osoby, právnické osoby, cirkevné reštitúcie, bývalý vojenský obvod Javorina, reštitúcie živého a mŕtveho inventáru).

Štát musíš dať konečnú, spravodlivú a čestnú bodku v tejto oblasti !

Občania, príďte voliť a voľte ľudí ! Krúžkujte ! Spolu to dokážeme ukončiť nie rečami, ale konkrétnymi skutkami!

Martin Fecko

Martin Fecko

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žime tak, aby bolo i chleba i neba. To je moje heslo v živote aj v politike. Aj preto som poslancom Národnej rady (za OĽaNO) . Aby som dvihol hlas proti krivde a nespravodlivosti, ktorá sa v našej republike pácha na obyčajných ľuďoch. Aby to neboli z mojej strany len silácke reči tam niekde pri pive, ale v reále. Chcem sa svojím dvom deťom pozrieť jedného dňa priamo do očí. S vedomím, že som urobil všetko preto, aby raz keď ukončia školy a budú sa mať zapojiť do života, nemuseli sa odsťahovať zo Slovenska, lebo tu prácu nenájdu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu